Content Maker Marleen Verstraete

Content Maker Marleen Verstraete

 

Na een lange loopbaan in het bedrijfsleven in een aantal ambitieuze West-Vlaamse familiebedrijven, begon ik in 2016 begon ik met mijn tweede carrière als consultant, gespecialiseerd in HR, strategie-uitvoering, verandermanagement en interne communicatie. Sindsdien heb ik het voorrecht gehad om met geweldige mensen te werken. Na zes jaar heb ik ook een duidelijk beeld van waar ik het verschil kan maken. Ik heb op mijn best als ik samenwerk met bedrijven in transitie. 

Als bestuurder bij HRPro.be draag ik ook mijn steentje om het HR beroep te versterken. 

marleen@thecontentmakers.com of +32 475 85 69 81
LinkedIn

Waar kan ik jullie bijstaan?

Een nieuwe strategie, een groeispurt, een verandering van CEO, een nieuw managementteam of een nieuw HR-beleid, het zijn allemaal ingrijpende veranderingen die wel wat ondersteuning kunnen gebruiken. Het is mijn taak om u en uw medewerkers te helpen om de beste oplossing te vinden.  

Ik ben op mijn best als ik samenwerk met bedrijven in transitie

Jullie kiezen zelf de format.

Als consultant of interim manager stap ik even mee in het bad om jullie ter plekke te begeleiden of zaken in gang te steken.  Via mijn netwerk kan jullie in contact brengen met specialisten waar nodig.

Als trainer of key note speaker kan ik jullie teams inspireren.  Ik kan optreden als begeleider in workshops rond strategie, HR-beleid, interne communicatie, employer branding,..

Als mentor:  Verantwoordelijkheid dragen voor het HR beleid kan overweldigend zijn.  'Waar leg ik de prioriteit? Waar kan ik terecht voor informatie en inspiratie? Hoe bouw ik mij team uit?' Als mentor kan ik u bijstaan met advies en met een aantal nuttige tools

Wilt u meer weten?  

Neem een kijkje in onze Toolbox of boek een vrijblijvend kennismakingsgesprek via:

marleen@thecontentmakers.com of +32 475 85 69 81


Recente referenties

Groep Huyzentruytbegeleiden handover naar nieuwe CEO, Thomas Van Poucke en transformatie van strategie van aannemer naar ontwikkelaar, opzetten van HR beleid, met kers op de taart het behalen van het Great Place to Work Label in 2021.

Inspiratie: artikel

Aspiravibegeleiden van het managementteam voor de implementatie van ‘New Horizon’, een strategisch plan voor de komende 20 jaar.

Dewaele Groep: Lid van de adviesraad sedert 2018, begeleiden van de handover naar nieuwe CEO Sofie Spriet.

Ingeniumbegeleiden van handover naar nieuwe HR Directeur en coachen van nieuw managementteam.

Inspiratie

Directe communicatie, iedereen betrekken bij de keuzes en er dan voor gáán. Dat is het no-nonsense management waar ik voor sta: eigentijds en professioneel zonder er zware systemen rond te timmeren.  Soms wat tegendraads, maar altijd loyaal.

Ik schrijf mijn ervaringen neer in blogs die u hopelijk wat kunnen inspireren.  Hierbij alvast wat teasers: 

When you talk strategy, is anyone listening? Stelt u zich het scenario voor waarin de meeste van uw werknemers de missie van het bedrijf niet kennen en niet begrijpen wat ze moeten doen om de doelstellingen te bereiken.  Stel u voor dat de spelers in een sportteam de strategie van het spel niet begrijpen. Zou dat team ooit winnen? Onwaarschijnlijk. Maar vooraleer u nu begint met grote strategische projecten:  Fix the basics:  Grote strategische plannen zijn weinig geloofwaardig of aantrekkelijk wanneer uw medewerkers worstelen met slechte computers, verouderde software of dagelijkse ergernissen zoals slechte koffie of versleten bureaustoelen. Luister en investeer waar mogelijk in het oplossen van de dagelijkse frustraties van uw werknemers. Het zal uw geloofwaardigheid ten goede komen.

The gaten in onze kaaswaarom is verandering zo moeilijk? Er wordt veel gepraat over het belang van change management ,maar goed change management is geen oplossing voor slechte projecten.Begin elk project met een eerlijke beoordeling: is dit een prioriteit?  Heeft het een duidelijk doel en tijdschema?  Wat zal dit project doen/oplossen/verbeteren? Mijn ervaring is dat veranderingen met een goede WAT minder verandermanagement nodig hebben.  Deze projecten zijn gemakkelijk te herkennen: de reactie van de betrokken is meestal ‘EINDELIJK’ !